Ontdek Smile Line

Olivier schaeren

CEO van Smile Line

Zou u het bedrijf Smile Line eens kunnen voorstellen?

Smile Line is een Zwitsers bedrijf dat materiaal maakt voor tandartsen en tandtechnici en werd gesticht in 1994 na de uitvinding van een zeer innovatief product: de U-mid mengplaat voor het mengen van porseleinmassa’s. Deze uitvinding werd beloond met de BEST prijs (Best Export Strategy Trophy) van een wedstrijd georganiseerd door Swissair, Carlsson Wagon Ltd en een toenmalig tijdschrift dat werd rondgestuurd naar alle middelgrote bedrijven van Zwitserland. Sinds meer dan 15 jaar ontwikkelt Smile Line zeer innovatieve en hoogwaardige producten. Al van sinds het prille begin zeggen al onze gebruikers hetzelfde: ons merk is nummer 1 binnen zijn domein voor verschillende aspecten, zoals design van onze producten, high-end producten, speciale en unieke producten.

In 2008 nam Smile Line deel aan de Red Dot Design Award en wonnen we een prijs bij onze eerste deelname.

In 2012 werd Smile Line gecontacteerd door 2 tandartsen, Walter Devoto en Angelo Putignano, de stichters van Style Italiano. Dit was het begin van de nauwe samenwerking tussen Smile Line en Style Italiano, waaruit verschillende producten ontstonden zoals Flexipalette, Photocad, de SmileLite, de Compo-brush, Smile Lite MDP, de VeneerMe,…

Wat is de mooiste technische vooruitgang die Smile Line heeft gerealiseerd?

Ik vind dat dit er twee zijn:

Enerzijds het allereerste product van Smile Line, de U-mid mengplaat: deze laat toe om porselein poeders te prepareren en op een constante vochtigheidsgraad te behouden. De U-mid plaat was het eerste product van dit type dat zich over de hele wereld heeft verspreid.

Meer recent denk ik dat de Smile Lite MDP een revolutie heeft veroorzaakt in de manier waarop fotografie in een praktijk kan worden gebruikt om op een eenvoudige manier te communiceren tussen patiënt en tandarts, maar ook tussen tandarts en tandtechnicus. Dankzij de Smile Lite MDP, aangevuld met een smartphone kan u op een eenvoudige en kwalitatieve manier intra-orale foto’s nemen. Met dit product heeft Smile Line een pioniersrol op zich genomen op  vlak van tandheelkundige fotografie.

Wat is het handelsmerk van Smile Line?

Van in het begin van Smile Line zijn innovatie, nieuwsgierigheid en passie voor een mooi design de drijvende krachten geweest. Samengevat is dit dus de passie om een mooi object te conceptualiseren. Het commerciële aspect is bij Smile Line altijd pas bekeken na het ontwerp, meer om te kijken of het project te realiseren was dan om te berekenen wat de inkomsten zouden zijn. Om samen te vatten denk ik dat we passie, innovatie en kwaliteit van onze producten altijd vooropstellen, samen met service naar onze klanten toe. Het commerciële aspect en goede afloop volgen automatisch. 

Hoe worden nieuwe producten ontwikkeld?

De oorsprong van onze ideeën voor nieuwe producten is zeer gevarieerd: deze kunnen zowel van interne mensen komen, of van mensen dicht bij Smile Line, alsook opinion leaders van tandartsen of technici van overal ter wereld. Indien het product in de technische lijn ligt van Smile Line en als het ons emotioneel aanspreekt, onderzoeken we of dit product kunnen lanceren en of er hiervoor markt is. Vervolgens ontwikkelen we het product intern of - indien het gaat om een complexe ontwikkeling - samen met onze partners.

Eenmaal de ontwikkeling afgerond is, laat Smile Line alle componenten maken door haar onderaannemers over heel de wereld. Op het einde van dit proces komen alle componenten samen in Saint-Imier in Zwitserland, waar ze worden geassembleerd, getest, hun kwaliteit gecontroleerd en worden behandeld.

Meer weten over Smile Line

Accessoires

Haut de la page

Een unieke ervaring

We doen er alles aan om u een veilige en persoonlijke navigatie te bieden. Hiervoor gebruiken wij cookies om u aanbiedingen te doen die zijn afgestemd op uw interessegebieden, om anoniem statistische gegevens te verzamelen en om uw bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Google kan uw persoonlijke gegevens en cookies gebruiken om haar advertenties te personaliseren.